Ελληνικό-Αργυρούπολη: τοπικά διακυβεύματα μητροπολιτικής σημασίας

photo-23Στο πλαίσιο των δεσμεύσεων που επέβαλαν οι μνημονιακές πολιτικές, ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης, όπως και όλοι οι δήμοι της χώρας, υφίσταται σοβαρές πιέσεις, με βασική παράμετρο τη μεταβίβαση γης, υποδομών και υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα. Πρόκειται για μία διαδικασία που, αν και δεν είναι καινούρια, επιταχύνεται με όχημα την κρίση και προτάσσει τα κέρδη έναντι της ζωής των πολιτών και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Θα σταθούμε σε τρία διαφορετικά, αλλά εξίσου κρίσιμα θέματα όχι μόνο για την περιοχή του Ελληνικού και της Αργυρούπολης αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Τρία θέματα με μεγάλη ιστορία αγώνων και διεκδικήσεων από την πλευρά της αυτοδιοίκησης και των κινημάτων.

Ελληνικό: Κορυφαίο σημείο σύγκρουσης με την κυβερνητική πολιτική είναι το ζήτημα της εκποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας του Αγ. Κοσμά.

Η «αξιοποίηση του Ελληνικού», του μεγαλύτερου φιλέτου της Μεσογείου, αποτελεί εμβληματική περίπτωση χαριστικής μεταβίβασης δημόσιας γης σε ιδιώτες επενδυτές με εγγυητή της κερδοφορίας της επένδυσης το κράτος.

Με κεντρικό επιχείρημα τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας, η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκουν να νομιμοποιήσουν μία διαδικασία που όχι μόνο υφαρπάζει ένα δημόσιο αγαθό από τον πραγματικό του ιδιοκτήτη – τους κατοίκους της Αθήνας –αλλά βασίζεται σε μία σωρεία παρατυπιών και παρανομιών που απαξιώνουν ακόμα και θεσμούς που η τρόικα μαζί με τις μνημονιακές κυβερνήσεις διαμόρφωσαν για να κατοχυρώσουν τα συμφέροντα των επενδυτών.

Στο αντίποδα του σχεδίου που προωθείται για εκμετάλλευση της έκτασης από την εταιρεία Lamda Development, με τουριστικές εγκαταστάσεις, γραφεία, εμπορικά κέντρα, κατοικίες, εγκαταστάσεις διασκέδασης και καζίνα, βρίσκεται η πρόταση της αυτοδιοίκησης, επιστημονικών φορέων, περιβαλλοντικών οργανώσεων και κινημάτων για τη δημιουργία δημόσιου και κοινόχρηστου μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου, με πολλές χρήσεις αθλητισμού, πολιτισμού εκπαίδευσης, αναψυχής, πρόνοιας και κοινωφελών εξυπηρετήσεων στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις. Μία πρόταση που αναδεικνύει τις κοινωνικές ανάγκες και την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος ως μία κατ’ εξοχήν αναπτυξιακή επιλογή, που εξασφαλίζει πραγματικές θέσεις εργασίας.

ΚΥΤ Αργυρούπολης: Ένα θέμα που έχει αναθερμανθεί τους τελευταίους μήνες είναι το σχέδιο επέκτασης του ΚΥΤ Αργυρούπολης εντός της προστατευόμενης ζώνης του ορεινού όγκου του Υμηττού από τον – προς ιδιωτικοποίηση! – ΑΔΜΗΕ ο οποίος όχι μόνο δε προβαίνει σε πράξεις αποκατάστασης των αυθαιρεσιών και της επιβάρυνσης του φυσικού περιβάλλοντος που έχει προκληθεί από παλιότερες υποδομές στον Υμηττό, αλλά προωθεί εκ νέου ένα έργο που είχε ματαιωθεί χάρη στις κινητοποιήσεις πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίες μάλιστα δικαιώθηκαν από τις σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ και του Εφετείου Αθηνών.

Και σε αυτή την περίπτωση, η αυτοδιοίκηση μαζί με τα κινήματα αντιτίθενται στην χωροθέτηση και κατασκευή νέων  εγκαταστάσεων που θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του Υμηττού, αλλά και τελικά σε παραχώρηση δημόσιας έκτασης και ενεργειακών υποδομών στον ιδιωτικό τομέα.

Διαχείριση απορριμμάτων: Το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι ιδιαίτερα σοβαρό τόσο από περιβαλλοντική όσο από οικονομική και κοινωνική σκοπιά.

Σήμερα, η πολιτική που προωθείται από την κυβέρνηση επικεντρώνεται στη δημιουργία μεγάλων μονάδων διάθεσης απορριμμάτων με αντιπεριβαλλοντικό και αντικοινωνικό χαρακτήρα, που θα επιβαρύνουν με υπέρογκα κόστη δήμους και δημότες.

Απέναντι σε μία προσέγγιση που ανοίγει το δρόμο για την καύση και που αντιμετωπίζει τα απορρίμματα αποκλειστικά ως πηγή άντλησης κερδών, η πρόταση που επεξεργαζόμαστε σε συνεργασία με το Δήμο Αλίμου και το Δήμο Γλυφάδας προωθεί τον επανασχεδιασμό του τοπικού συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων με διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, επανάχρηση και κομποστοποίηση των απορριμμάτων. Ένα σύστημα που βασίζεται και προϋποθέτει την ουσιαστική και υπεύθυνη συμμετοχή των πολιτών.

Επιδιώκουμε τη δημιουργία μίας φιλικής για το περιβάλλον διαδημοτικής μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων σε χώρο εντός του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Μια τέτοια υποδομή εξοικονομεί πόρους, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας ενώ διασφαλίζει τις υπάρχουσες στον τομέα της καθαριότητας και βελτιώνει την ποιότητα ζωής στην πόλη προσφέροντας άμεσα οφέλη για τους πολίτες και τους Δήμους.

ΡΟΔΗ ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ

Αντιδήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης

Advertisements